| |||
|
Nar jag gick min grundutbildning 92-93 så fick man lära sig att aldrig ta avsvällande spray innan dyk. De kan resultera i att en reverserad squeeze under uppstigning... och så fick man häöra lite skräck propaganda. När man sedan hade dykt ett år eller två så insåg man och fick höra att alla gamla rävar (inklusive de som höll kursen) anväde "nezeril" eller motsvarande om man var lite täppt innan dy och befarade problem med tryckutjämningen. Sedan har jag i och för sig hört om dom som fick lära sig på grund kursen att alltid ha nezeril till hands... Nu till frågan. Är risken för reverserad sueeze vid användning av nässpray att jämnställa med "inte bada förän en halvtimma efter maten" dvs bara båg? Är det någon här som har erfarenheter av att råka ut för verkliga problem med nässpray användning. Syftar på typen xylometazolinhydroclorid eller ...oxymetazolinhydroclorid... tror att båda typer används.. Dvs syftar inte på kortison baserade produkter. // Göran
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |