| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Då var det dags igen för ett lamp-bygge. Budgeten har jag lagt på ca 2000:-, kommer säkert spräcka den, men men... Batteribehållare: Jag använder mig av en tom filterpatron från ett Coltri hyperfilter. Både top och bottendel är redan gängad och tätad med en o-ring. I ena änden är det ett M12x15 hål som blir perfekt till en M12 sladdgenomföring. Ett till hål ska borras upp för en on/off switch. Bottendelen är det dock massor av hål som måste tätas. Ska limma dit en rund alu-bricka med Araldit Professional, plus att fylla alla hålen innefrån med samma lim. Batterier: Kommer att använda mig av 32 st. uppladningsbara NiMh CR14 1,5v 2500mah batterier. Kommer bli 4 staplar med 8 batterier i varje -> 12v, 10ah. Tight passform :)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |