| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Anledningen till mitt inlägg är inte primärt att försvara bärgning, utan för att ge en annan sida till saken. Att någon bärgar från ett vrak som är äldre än 100 år, som i detta specifika fall, är inget jag på något sett försvarar. Många är väldigt glada för att generalisera och att kalla alla dykare som bärgar på vrak för vrakplundrare, ett ord med stor negativ laddning, tycker jag är fel. Att gå uta här och namnge personer känns ju inte heller rätt. Vill personen försvara sig kan han/hon själv möta debatten. I detta fall är det ju tydligen också ett fall för polisen, då är det upp till åklagare att anklaga och förhöra honom och inte vi här på forumet. Du tycker i ditt inlägg ovan att frågorna blir "Könlösa" om man argumenterar och belyser frågan från alla sidor. Är det inte precis det ett forum är till för? Att föra en sansad debatt och ge en fråga olika infallsvinklar, det är i varje fall min uppfattning om vad ett forum handlar om. Sen kan jag inte heller förstå varför du tycker att mitt inlägg är könlöst? Jag beskriver tydligt i vilka fall jag anser att bärgning inte får förekomma. Givetvis skall folk stå för vad de tycker är rätt och fel, men att ge debatten den allmänna "Lynchmobb-stämning" så råder här, gör att debatten lätta blir ganska enkelspårigt. En enklespårig debatt är ju inte heller speciellt givande för några parter.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |