| |||
|
Folk har en benägenhet att på internet diskutera orsaken till olika olyckor innan ens polisutredningar har startat. Dessa diskussioner sker ofta i "kondoleanstrådar" vilket jag finner en smula olyckligt. Därför finns nu denna tråd som förhoppningsvis kommer att nyttjas även i framtiden vid liknande diskussioner om olyckor. Det kan tyckas en aning osmakligt även av mig att starta denna tråd dagen efter en djupt tragisk händelse men om man läser i dess tråd så finner man snart behovet av en "neutral" tråd. Min mening är alltså inte att diskutera gårdagens händelse. Jag startar: Utan att peka på någon speciell olycka så tycks det som om olyckorna sker under utbildning. Ofta vid AOW djupdyket. Inom instruktörsvärlden, inom organisationerna, diskuteras dessa olyckor, dras det lärdom och justeras standards? Val av dykplats borde vara väsentligt? Vad exakt är orsaken? Dålig sikt, för stora grupper, fel dykplats eller rent av otur? Skulle parlina kunna vara något? Parlinedykare, använder ni lina även efter kurserna? Vilken typ av dykning gör ni isåfall?Jag gör endast vrakdykning och finner för min del att parlina inte är något att diskutera ens. I mitt fall skulle den endast vara ivägen. Vid grönsaksdykning kan jag möjligen se ett användningsområde.
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |

Inom instruktörsvärlden, inom organisationerna, diskuteras dessa olyckor, dras det lärdom och justeras standards?