| |||
|
Jag har med spänning följt debatten om kurser och priser här i forumet och det kommer in många förfrågningar om "vart hittar jag den billigaste kursen?". Men vad får detta för konsekvenser? Med den prispress som råder så tvingas dykskolorna att lägga sig på en låg nivå. Stora klasser, nyutexaminerade instruktörer, dålig utrustning. Det klagas på bristfällig utbildning samtidigt som man letar efter billigare kurser, det är matematik som oftast inte går ihop. Är det konstigt att det är brist på erfarna instruktörer när man förmodligen tjänar mer på att sortera julkort på posten än att utbilda dykare? Idag kan man i stockholm ta ett dykcertifikat för under 3000 kronor. För att göra en jämförelser så kostar fallskärmscertifikat i samma stad ca 9000:-. Många dykskolor lever på existensminimum, jag är rädd för att flera kommer att försvinna, genom branchens egna kollektiva prispress. Vill vi ha det så här? Ser jag till mig själv så lägger jag gärna mer pengar och får en bättre kurs. Hittar jag en dykskola som jag är nöjd med så börjar jag inte jaga efter andra för att spara några hundralappar. Min förslag till dykskolorna: höj utbildningsnivån, betala era instruktörer riktiga löner och höj kursavgifterna!
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |