| |||||||||||||||
|
Har läst igenom en massa trådar nu och blir inte klok på vad som är att föredra. Jag har möjlighet att gå en DM kurs här hemma och planerat vara klar DM i slutet av april, för att sedan också kunna gå IDC i maj också, vilket jag nog vill. Men jag har även funderat på att göra det utomlands och då måste jag isf söka tjänstledigt vilket som tidigast kan bli från 1:a juni. Oavsett om jag gör det hemma eller utomlands så är ju tanken att jobba utomlands ett tag och då gärna någonstans där jag inte varit och bortom chartermålen. Filippinerna, Indonesien, Maldiverna eller kanske Micronesien, känns lockande men jag har svårt att få någon klarhet i vad som är bäst. Klart man helst vill göra detta på något exotiskt ställe, men har också läst om skräckexempel på hur det kan gå till med väldigt långa arbetsdagar och arbetsuppgifter som inte har något att göra med utbildningen. Å andra sidan så kan det säkert vara en fördel att gå utomlands om kursen sköts schyst på samma sätt som om jag går den hemma, med tanke på att de säkert vill att man jobbar kvar efter kursen. Var idag på intro och har fått utbildningsmaterial, men velar som sagt fortfarande och vill ju helst iväg till varmare breddgrader. Ge mig råd tack! :-P
|
|||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |