| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Richard Lundgren, jag själv, Hans Örnhagen (genom ombud) har med olika infallsvinklar berört hur man skall dyka på säkrast möjliga sätt för att förebygga DCS. Skall man undersöka sig för PFO (öpperstående foramen ovale)? Om man har det skall man låta operera det? Skall man andas syrgas på ytan i x min? Vilken typ av tryckutjämning skall man använda? Finns det läkemedel för att förebygga DCS? Vilken är den säkraste tabellen/dykdatoralgoritmen för att förebygga bubblelbildning? Jag har inte svaret på dessa frågor även om jag har åsikter i vissa fall. Jan
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |