| |||
|
Deepers, Jag har samlat några års erfarenhet och har dessvärre kunnat se en negativ trend till hur dykbutiker i t.ex. Stockholmsområdet blir mer och mer slapphänta i sitt förhållningssätt till kunden. Jag tycker generellt att när det gäller trevligt bemötande så är nivån riktigt hög. Lättsamhet och kunskap (om sina dykdarlings) finns det gott om. Jättekul. Om du sen blir kund och bestämmer dig för att handla diverse börjar kvalitén att svikta. Du får ofta ha ett enormt tålamod med försenade leveranser, ofullständiga leveranser, icke medföljande standardtillbehör som måste extrabeställas, ev. mått som blir fel och måste bytas, justeringar, kopplingar som inte passar p.g.a att du från början inte var tydlig med att du ville ha den kopplingen enligt det sätt som är enda sättet men som nu ändå måste beställas extra och som är restad och kommer "nån gång nästa vecka"!!! "Vi ringer"!!! (aldrig) Dykdatorn som är si sådär lätt att lära sig och som bara har finsk bruksanvisning! "En på svenska SKA finnas"!?! "Nästa vecka" "Kan vi ringa dig???!!" (inte) Dubbel 6:orna som verkar läcka?? "Det kan dom inte!!" Dom kommer direkt från Pos...." "Jaså O-ringen hade gått"!! Och du står bara där och säger -Jaha, javisst sånt händer...?!=??%¤#! "Vi beställer nya O-ringar i dag. Hemma nästa vecka!!" Och så mumlar du något om att antingen är inflatorn lite rosslig eller så har du svårt att få ur luften ur din vingväst men då får du veta att "så ska det vara"! Inga problem va!! Lyft armen ordetligt bara!!!" Och nästa man säger att "vingvästarna behåller alltid en massa luft som aldrig går ur. Ett jätteproblem!" Men då säger nästa att om du ska dyka på vrak så GLÖM jackväst!!! Old School!! Pulvermögel! Vill du fastna i styrhytten?? Och då bara garvar han den där andra förra och säger; -Jag har dykt i 12 år med jackväst. Älskar vrak och försök få på mig en vingväst...." Nej köp nu en H.U.B. va! Framtiden! H.U.B. ja, har du inte haft problem förut...." Och då köper du en H.U.B. Men den är inte i tid. Bör komma i mitten av nästa vecka... Kan vi nå dig på något nummer...?? Och när den kommer är inte det integrerade viktbältet med.... "Va konstigt, säger dom!" Ska ringa och kolla..... "Kan vi nå dig på något nummer...?" Ja så här kan jag vrida och vända på 1000 exempel. Historien är alltid densamma men i nya kläder och på en annan scen. Och som redan sagts; Personalen, dykfolket är i sig jävligt hyvens och framåt. Riktigt trevliga. Men dom är dykfolk. Inte en kvalitétsmedveten försäljningsgrupp. Dom är 'Roy & Roger har en mack' noga med att hålla och uppfylla sina löften mot kund. Sportdykare som blivit utbildade inom sin vattensport och sedan jobbar i butik för brödfödan. Ofta ett nödvändigt ont. Utöver vissa riktigt parodiska hantverkargrupper och en och annan bilmeck, så undrar jag i vilken annan modern bransch denna attityd skulle kunna fungera? Kul skulle det bli.... C. Dafteke
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |