| |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Jag äger dykarskolan Äventyr & Tång och det var vi som hade incidenten! Jag har under de 13 år som dykarskolan funnits aldrig haft en sådan allvarlig incident som denna. Det var En helt vanlig utfärdsdag och vädret var bra. Dykarna hade gjort ett dyk på förmiddagen och efter lunch på Vinga åkt till Klåveskär för att dyka andra dyket. Första dyket var ett vanligt "grönsaksdyk" Typ 22 meter 45 minuter. Jag var inte personligen med på båten men detta är vad som jag fått återgett till mig av samtliga närvarande. Kvinnan gick ner längs linan tillsammans med sin parkamrat. Vår dykande DM var med. Väl nere signalerade kvinnan att något var fel. Vår DM gick omedelbart in och signalerade för uppstigning. De påbörjade normal uppstigning. strax innan ytan förlorade kvinnan medvetandet. DM tar upp kvinnan och ropar till Båtföraren att larma. Larmning sker medans kvinnan lyfts ombord och inblåsningar påbörjas. Kvinnan börjar andas igen och ges syrgas. räddningstjänsten är strax på plats och kvinnan forslas till Östra sjukhuset. Det här är det enda jag kommer att skriva här om incidenten. Det är ingen som vet varför det hände så det får eventuella läkarutlåtande svara på. Vilda spekulationer undanbedes! Jag vill dementera de skriverier som varit i media om att det skulle handlat om utbildningsdyk. Det var nöjesdykning och kvinnan dök på vanlig luft! Jag vill även passa på att tacka min DM och båtförare som genom sitt rådiga handlande såg till att det stannade vid en incident. Tusen Tack!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |