Namn: Lösen:

Dykning efter lungkollaps?

(Läst 1271 gånger)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Dykning efter lungkollaps?
Jag fick en lungkollaps för 1,5 år sen när jag var i Röda Havet och dök, eftersom jag inte kände eller märkte något så han jag med två dyk med en fungerande lunga. Det tredje dyket som var väldigt strömt orkade jag inte längre utan började hyperventilera och fick hjälp av min duktiga parkamrat upp i båten. Jag hade gjort flera dyk utan några problem men när jag gjorde dom två sista så kunde jag inte förstå varför jag var för lätt på säkerhetsstoppet, fast jag tömde ur all luft så var jag för lätt och ville flyta upp men det förstår jag nu efteråt. För att göra en lång historia kort så slutade det på intensiven i Västerås där man gick in med en ventilator i lungan och sög ur 2,5 liter luft. Efter 6 månader gjordes en röntgen och då kunde man konstatera att jag hade en liten ficka som det var luft kvar i, så nu måste jag vänta tills det är borta. Jag har kontakt med en känd dykläkare som säger att jag kommer att kunna dyka igen. Nu till min fråga är det någon här ute som har varit med om lungkollaps och dyker igen? Hur länge fick du vänta innan du kunde börja dyka igen? Om du inte vill skriva här i forumet så maila gärna.
/ Lennart.

Lennart Larsson 2010-06-08 21:02:07
24 postningar

Skrivet av:
Lennart Larsson mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Dykning efter lungkollaps? Lennart Larsson 2010-06-08 21:02
svara Sv: Dykning efter lungkollaps?Johan Isaksson2010-06-08 22:25
svara Sv: Sv: Dykning efter lungkollaps?Lennart Larsson2010-06-09 06:18
svara Sv: Sv: Sv: Dykning efter lungkollaps?Johan Isaksson2010-06-09 08:31
svara Sv: Dykning efter lungkollaps?Henrik L Jonsson2010-06-09 09:55
svara Sv: Sv: Dykning efter lungkollaps?Lennart Larsson2010-06-09 16:47
svara Sv: Sv: Sv: Dykning efter lungkollaps?Johan Isaksson2010-06-09 18:16

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: