| |||
|
Som en liten kommentar så när jag var nere i Safaga i november så var det standard att göra en checkup för alla. Jag kommer dit som instruktör, dykt i 22 år, gjort nästan 1000 dyk, varav det senaste mindre än en månad tidigare. Tyckte jag att det var fel? Nä, inte ett dugg. Jag tycker att det var MYCKET BRA att man kollar folk i vattnet innan man tar dem till områden som är känsliga. Jag tycker gott att man kan göra fler checkupdyk för fler personer. Varför inte ha en rutin där alla gör en checkup under första dyket? Det är ju inte direkt så att man ligger i en timme och gör om alla övningar på OW-kursen utan det var gjort på några minuter. Har man gjort några dyk innan så bör det vara en snabb affär; blir det inte det så skall man inte vara på känsliga rev! Detta tycker jag ökar sannolikheten ännu mer att jag väljer Colona. Enda som talar emot är väl att jag hellre åker tillbaka till Safaga. :-) /Tomas
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |