| |||
|
Många kommentarer runt check up-en ser jag. Men ni får läsa lite nogrannare av det jag skrev tidigare, innan ni dömer hit o dit. Det som fick mig att vända ryggen till Colona var inte "tvånget" att göra en check-up eller ej. Utan snarare att jag inte kände att jag kunde föra en givande konversation med killen i butiken. ---- Quote - "Christian Balousa Andersson "------------ Om de har sagt till dig att du måste göra ett check up dive så har de ju troligtvis frågat dig om ditt certifikat och din erfarenhet ... Jag är alltså säker på att de frågade dig om din erfarenhet innan de "tjatade" om att de ville att du skulle göra en Scuba Review, Beklagar om de inte fick fram det budskapet. ------------------------------------------------------------- Svar: - Nej, han kollade aldrig min erfarenhet och hade ingen aning om jag hade gjort 1 eller 1000 dyk. - Ja, tråkigt att inte kunna träffa någon av er svenska DI's. Och i och med att jag såg fram emot att få dyka med ett "svensk" dykcenter, gjorde att det blev lite grand en antiklimax, att stå där och dividera med killen. Jag som har ringa erfarenhet, jämfört med dem flesta som hänger här, hade verkligen behövt få höra det som några här så klokt har skrivit om. Dem gånger som jag haft mer en 1 år mellan dyken har jag gjort en extra check-up dagen innan, för att testa utrustningen och känna på avvägning. ==================
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |