| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Om hela diskussionen dumpa eller inte dumpa sina vikter. Hade en grupp AOW som jag guidade idag. Fem stycken var de mer exakt fyra killar och en tjej. Precis som majoriteten av dykare var de oerfarna med få dyk under ett par år. Då de alla hade nästintill nyinköpt utrustning. En av dem efter att ha hoppat i vattnet och höll sig i följelinan skulle fylla på sin väst ytterligare. Men då den har handskar på sig som den är inte bekant med så får dykaren i fråga inte bara tag på sin inflator utan även den nyinköpta snorkeln är i vägen. Då dykaren inte lyckas fylla på sin väst börja denna att hyperventilera, stressa och nästintill hamnar i panik om jag nu inte hade ingrippit. Min fråga är därför följande. Vad skall personen här göra för skapa positiv flytkraft om de inte får tag på sin inflatorslang om dennes PK kanske av nån anledning inte kan hjälpa till? Mitt svar? Enkelt. Dumpa viktbältet. För jag pratar nu inte om erfarna dykare som tänker efter innan de handlar. Jag pratar om OERFARNA DYKARE! Denne dykare har inte förmodligen inte det lugnet som krävs för att lösa situationen på ett kreativt sätt utan kommer mest troligt att hamna i panik. Har jag fel?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |