| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Får väl börja med att be om ursäckt för alla mina fråger, tror snart jag kommer toppa listan :P Mitt D12 paket är 232bar men prov tryckte till 384bar. Min fråga är då om jag bara skall trycka i 232bar eller man kan gå ända upp till 300bar? Skillanden på 68bar borde väl ändå göra lite skillnad? Om man fyller flakorna till 232 bar, men p.g.a. att luften komprimeras ökar också temperaturen. När den svalnat till rumstemperatur är trycket snarare ca 210 bar. Därför undrar jag om man inte kan toppa dem till 300bar så man iallafall har 232 - 240bar när man väl går ner? EX: man hoppar i den numera kalla vattnet och temperaturen sjunker 20 grader ( skillnaden på fyllnings temp och vatten temp ) då borde väl rent logiskt det sjunka ca 20bar till. Om jag inte är helt fel på vad jag lärde mig i skolan så sjunker det väl en bar per grad? Någon som kan rätta mig eller har jag för engångs skulle rätt i vad jag undrar öven :P Det jag hällst vill ha svar på är om man kan trycka i 300 eller inte?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |