| ||||||||||||||||||||||||
|
Jag undrar om de som gör dykdatorer har funderat på vilken info som verkligen behöver visas när man t.ex är i Deco-mode. Jag har en Matrix dator som jag har i min konsoll och funderar på att skaffa en dykdator att ha på armen. Jag har tittat på Mares M1, Suuntos vyper och Aladin Pro ultra. Mares datorn verkar visa aktuellt djup, förfluten tid, djup för första decostopp samt tid för aktuellt stopp. För att se total tid till ytan måste man välja en ny vy. Vypern verkat visa aktuellt djup, förfluten tid, djup för första decostopp samt total tid till ytan, samt temperatur. Här kan man tydligen inte se tidsintervallet för decostoppet. Aladin datorn verkar visa Maxdjup, aktuellt djup, förfluten tid, djup för första decostopp, tid för aktuellt stopp samt total tid till ytan. Här visas också någon typ av procentsats för risken att få syreförgiftning. Min gamla Matrix visar aktuellt djup , djup för första decostopp, tid för aktuellt stopp samt total tid till ytan. Jag upplever att min Matrix visar den nödvändigaste informationen, men vill gärna höra era synpunkter för de olika datorerna och den information de visar, t.ex vyperns avsaknad av tid på resp. djup m.m.
|
||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |