Namn: Lösen:

Journaliststuderande söker äldre dykare

(Läst 827 gånger)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Hejsan Allihopa,

jag är en student som går 4:e terminen vid Göteborgs Universitets journalistutbildning som just anslutit mig till denna sida.

Efter en 9 månaders resa med flera dykstopp under 2003-2004 började jag verkligen uppskatta njutningen i att dyka. Som student har jag dessvärre haft svårt att bekosta nöjet men känner nu att jag vore slösaktig med min tid ifall jag inte tog chansen att kombinera min arbetsuppgift med min passion.

Under resans gång träffade vi en spansk pensionär som beslutat sig för att resa jorden runt och uppleva den marina miljön. Han talade tyvärr inte engelska och min spanska kan mildast beskrivas som begränsad, men han tog sitt dykcertifikat där vi för tillfället jobbade som DM's. Jag tyckte det var otroligt kul att se att människor även i senare åren kan njuta av dykningen och hoppas att jag själv kan vara lika aktiv.

I dagsläget så undersöker jag möjligheterna att skriva om en eller ett fåtal dykare som funnit glöden senare i livet. Tanken är att publicera det som ett livsstilsreportage i PRO's tidning pensionären och kanske inspirera flera att lära sig lite mer om dykning och alla möjligheter man har efter yrkeslivet.

Jag skulle behöva lite hjälp att i det här stadiet finna en pensionär, väldigt gärna medlem i PRO, som börjat dyka nyligen. Finns det någon som kan peka mig i rätt riktning?

Mvh Harald

Harald Baltzer 2010-03-08 12:15:38
2 postningar

Skrivet av:
Harald Baltzer mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Journaliststuderande söker äldre dykare Harald Baltzer 2010-03-08 12:15
svara Sv: Journaliststuderande söker äldre dykareTomas Persson2010-03-08 14:50
svara Sv: Sv: Journaliststuderande söker äldre dykareErik Rådström2010-03-08 15:04
svara Sv: Sv: Sv: Journaliststuderande söker äldre dykareAugust Höij2010-03-08 15:26
svara Sv: Sv: Sv: Journaliststuderande söker äldre dykarePetter Johanson2010-03-08 16:06
svara Sv: Journaliststuderande söker äldre dykareJonas Thörnberg2010-03-08 15:43
svara Sv: Journaliststuderande söker äldre dykareChristian Balousa Andersson2010-03-08 17:02
svara Sv: Sv: Journaliststuderande söker äldre dykareHarald Baltzer2010-03-08 17:21
svara Sv: Sv: Sv: Journaliststuderande söker äldre dykareVilhelm Eklöf2010-03-08 17:44
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Journaliststuderande söker äldre dykareAugust Höij2010-03-08 19:42
svara Sv: En i stockholm som börjat sent (seriöst svar)Pelle Macs2010-03-10 18:47

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: