| |||
|
Korkad begränsning i forumets tillåtna rubriklängd gör att jag inte kunde skriva: "Konkreta skillnader mellan aventure dives och motstvarande speciality inom PADI" I en AOW-kurs ingår t.ex. ett djupdyk. Tekniskt sett är det väl om jag inte missförstått det hela ett "Deep Adventure Dive". Efter det så är man enligt PADI godkänd att dyka till 30 meter. Skillnaden mot "Deep Speciality Course" är att man där får gå ned till 40 meter. Det finns säkert fler skillnader mellan de två men det är ett exempel. Både PADI och deras dykcenter är, enligt min erfarenhet, ganska motsträviga när det gäller att redovisa exakt vad de olika kurserna innehåller och därmed vad skillnaderna är. Är det någon här som har en länk eller tips på vart man kostnadsfritt kan få en lista över alla "Adventure dives" och motsvarande "Speciality courses" med fullständig kursplan och lista på efter kursen godkända certifieringar? Har alla äventyrsdyk en motsvarande specialkurs, osv?
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |