| ||||||||||||
|
Hej. Jag och min fru ska till filippinerna (Manila) tre veckor i januari och har det delikata problemet att bestämma oss för resmål och rutt. Har läst på nätet och bara blivit förvirrad då jag upplever många olika tongångar - rädd för att jämföra äpplen med päron. Vi har tänkt på Palawan (Port Barton, el Nido och Tay Tay bay), coron/busuanga, Puerto Galera och Siquijor. Allt ovan hinns ju naturligtvis inte med så frågan är vad som skall väljas bort. Det vi i första hand är ute efter är vackra koraller med överflöd av fisk och bra sikt, samt pelagiska arter + gärna napoleonfiskar som vi har förkärlek till. Samtidigt har vi inte råd med lyxboende utan siktar in oss på 200-300 per natt och rum. Vill även uppleva vacker natur och vita paradisstränder med turkost vatten mellan dyken. FRÅGORNA LYDER 1. Hört att det är skräpigt i vattnet vid Cebu och Bohol då. Hur är det med Siquijor? och västra filippinerna??? 2. Hur är dykningen på de olika ställena utifrån ovanstående kriterier i Januari??? TACKSAM FÖR SVAR!!! Mvh Toni
|
||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |