| |||
|
Tjena! Går i tankarna på att bygga om min dyklampa som jag idag har en 50W osramlampa i, till en P7a eller XM-LT60 diod... Vill bara brainstorma lite kring vad och hur o sådär... Först och främst undrar ja från er som har erfarenhet av de här, räcker verkligen en P7a eller XM diod som primärlampa? läser man specar så ger ju båda närmare 1000 lumen, i förhållande till en 10W HID som ger uppåt 500? Andra frågan, ja blir helt snurrig på alla dessa diskussioner om drivare till höger o vänster..så frågan är, kan man exempelvis använda följande drivare http://www.dealextreme.com/p/regulated-cv-cc-led-driver-circuit-board-for-cree-mc-e-ssc-p7-emitters-8-4v-max-input-20330 och vad bör man då använda för batterier, hur många och förväntad brinntid med respektive setup? tredje frågan är kring om man nu inte behöver använda en drivare, så ska det gå att köra med en spänningsregulator modell LM350, men då undrar ja helt enkelt, hur hög spänning resp effekt i amp behöver man får att få fart på dioderna? sista frågan är lite relaterad till den tredje här, hur mycket effekt behöver dessa dioder för att arbeta optimalt (dvs lysa utav bara h*vete) Ja, jag har sökt, läst på google etc etc, men ja blir bara mer o mer snurrig :D
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |