| |||||||||
|
Hej, För de som är intresserade så vill jag upplysa om att Marinarkeologiska sällskapet (MAS) har sin årliga marinarkeologiska konferens/årsmöte på Historiska museet (Narvavägen 13-17, Stockholm) helgen den 20-21 mars. Jag var själv med på deras konferens/årsmöte på Bohusläns museum förra året, och förutom att träffa en hop trevliga marinarkeologiskt intresserade personer, så var det en massa grymt intressanta föredrag! För de som bor i Stockholmstrakten, eller har möjligheten att ta sig dit den helgen; jag kan varmt rekommendera detta för alla som har något intresse av de vrak och andra historiska föremål som finns i våra vatten. Ett exempel på föredrag är dessa: Johan Rönnby – Marinarkeologisk forskning, vad är det? Jim Hansson – Förbifart Stockholm Göran Ankarlilja, Marie Jonsson och Ilse Hammarström – HUMA-undersökningarna 2009 Mikael Fredholm - Gasledningen Northstream Lennarth Högberg – MAS-projekt: Galtström Göran Ankarlilja och Marie Jonsson - Lautersvraket Riikka Alvik, Finland - Story of Vrouw Maria, 18th century shipwreck Minna Leino, Finland - Sveaborg, 18th century fortress island underwater För mer information se: http://www.marinarkeologi.net/konferens.htm Rekommenderas varmt! mvh, martin - som inte är någon officiell talesman för MAS, utan bara en grymt nöjd medlem
|
|||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |