| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Hej alla! Jag har hört att man i en del utbildningsorganisationer säger att man, om det händer ett "fuck up" under decompressionen, och min parkamrat måste avbryta deco och gå direkt till ytan, så måste jag avbryta mitt deco och följa med upp? Stämmer detta? Spontant så skulle jag inte vilja göra detta pga att om vi ligger på ett långt deco, ex. 40 min, så skulle det innebära för mig om jag var tvungen att gå till ytan, så skulle jag garanterat vara i behov av en tryckkammare, likaså min parkamrat. Jag har då med i min planering att det finns tex bara en oxybox ombord, ska vi fajtas om den? Jag bor i stockholmstrakten, alltså KS som gäller vid kammarbesök, hur ofta har dem beredskap för 2 dykare? (inte ofta) Sen, när det gäller teknisk dykning med decopression, så får man alltid höra att händer det nåt så är det i de flesta fall en Typ 2 sjuka man råkar ut för, vilken oftast leder till döden... Kortfattat, ska man vara redo att riskera sitt eget liv för att följa sin parkamrat till ytan, och då få 2 dykare i akut behov av hjälp??? (Bomba på nu med åsikter =)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |