Namn: Lösen:

Sv: Sv: Om drunkning

(Läst 70 gånger)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Det betyder ju ändå inte att hög stressfaktor och panic inte kan leda till drunkning , som om det inte vore nånfara, och inget att bry sig om. Var själv med om en insident för 3-4 år sedan ( dock inget med panic ). Var nere vid min båt som låg vid en liten vik med 10talet båtplatser och en liten sandstrand. Ett litet gäng satt vid strandkanten och fikade vid uppsatta bord och stolar. en annan liten familj satt på en filt med småbarn. jag stod i båten och fyllde på bensin när en äldre herre i ca 70 års åldern kom "simmandes " emot bryggan och min båt . När han var ca 3-4 met. från min båt
sa han " tror du att du kan hjälpa mig, jag tror jag håller på att drunkna" , skämtar du ? svarade jag, "näe jag kan inte simma "sa han och sen sjönk han under ytan utan att skrika eller nåt. Jag släppte bensindunken och slängde mig i med kläderna på och lyckades dra upp honom och in han på stranden. Det gick väldigt snabbt allting ,de ena gänget på stranden hann aldrig se eller uppfatta nåt, inte ens att jag hoppade i och hade jag inte råkat vara nere vid båten just då hade nog ingen ens märkt nåt.
Jyri

Jyri Kyrén 2010-07-08 11:05:45
161 postningar

Skrivet av:
Jyri Kyrén mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Om drunkning Per Schröder 2010-07-07 09:10
svara Sv: Om drunkningJonas Andersson2010-07-07 09:21
svara Sv: Sv: Om drunkningMats Möller2010-07-07 10:16
svara Sv: Om drunkningOscar Josefsson2010-07-07 14:01
svara Sv: Om drunkningJesper Svendsen2010-07-08 02:01
svara Sv: Sv: Om drunkningJyri Kyrén2010-07-08 11:05

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: