| |||
|
Hej Diver, Jag har problem med att få infektioner i örat efter upprepade dyk. För att motverka detta så sköljer jag örat i sötvatten samt droppar lite alsolsprit (avsett för öron och kan köpas på apoteket receptfritt). Brukar fungera bra. Nackdelen är tyvärr att hörselgången blir torr och därav mer känslig att få nya infektioner. På läkarstämman 2011 träffade jag en leverantör av Vaxol, öronspray innehållande olivolja. Indikationen är "att mjuka upp och avlägsna öronvax på ett naturligt sätt" De säger att det är bra för dykare då det är vatten avstötande och därav skulle förhindra eller minska risken för infektioner. Skall även hålla gångarna rena enl leverantören. Leverantören säger i bipacksedeln att inga rapporter om att biverkningar finns. Har du några erfarenheter med Vaxol eller olivoljebehandling före/efter dyk? Kan det vara bra att spraya olivolja i hörselgången? Kan miljön i hörselgången förändras så att den naturliga vaxproduktionen störs? Tacksam för dina erfarenheter Pillermike
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |