| |||
|
Jag är lite nyfiken på hur de som dyker Rebreather här har fått lära sig räkna på bailout. Det verkar vara väldigt varierande och ibland rent livsfarligt. Jag vill inte säga att någon instruktör lär ut fel men det kanske brister i att eleven förstår vilket är minst lika illa. Går ni bara efter provet när det gäller godkännande av kursen eller följer ni upp på något sätt? Jag har själv gått en IANTD kurs och jag kan säga att deras prov är ett rent skämt, jag skulle aldrig gå enbart efter om en elev har rätt på det provet. Det finns inget som visar på förståelse med det provet. Skulle gärna vilja veta vilken SAC rate ni räknar på vid bailout. Räknar ni med extra tid på botten för att lösa problem eller räknar ni med x min på botten för att lösa problem. Vad har ni för deco gas/gaser? Har ni allt med er eller använder ni er av team bailout? Räknar ni bailout som ett OC deco eller som en nödsituation? Högre SAC rate och minimal konservatism? Att det skiljer mellan olika djup förstår jag men grunden hur man räknar är ändå den samma. Skulle vara intressant att få svar från personer som gått från MOD1 till 3 och höra om tänket med bailout ändrat sig under de olika kurserna.
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |