| |||
|
Begärde ut alla remissvaren rörande lagförslaget för skydd av yngre vrak. Nedan har jag sammanställt remisssvaren (och uteblivna inbjudningar till remissvar): 1. Riksrevisionen 2. Göta hovrätt 3. Kammarrätten i Stockholm 4. Rikspolisstyrelsen 5. Försvarsmakten 6. Kustbevakningen 7. Statens fastighetsverk 8. Kammarkollegiet 9. Statskontoret 10. Länsstyrelsen i Stockholms län 11. Länsstyrelsen i Uppsala län 12. Länsstyrelsen i Södermanlands län 13. Länsstyrelsen i Jönköpings län 14. Länsstyrelsen i Kalmar län 15. Länsstyrelsen i Gotlands län 16. Länsstyrelsen i Blekinge län 17. Länsstyrelsen i Skåne län 18. Länsstyrelsen i Västra Götalands län 19. Länsstyrelsen i Värmlands län 20. Länsstyrelsen i Gävleborgs län 21. Länsstyrelsen i Västernorrlands län 22. Södertörns högskola 23. Havsmiljöinstitutet 24. Fiskeriverket 25. Naturvårdsverket 26. Sjöfartsverket 27. Statens energimyndighet 28. Transportstyrelsen 29. Stockholms läns museum 30. Sörmlands museum 31. Kalmar läns museum 32. Malmö museer 33. Regionmuseet Kristianstad 34. Västarvet 35. Sjöfartsmuseet Göteborg 36. Murberget – Länsmuseet Västernorrland 37. Västerbottens museum 38. Sveriges Kommuner och Landsting 39. Båtdokgruppen 40. Marinarkeologiska sällskapet 41. P2 Svenskt vrakskydd 42. Smålandskustens skärgårdsförening 43. Svenska sportdykarförbundet 44. Svenska Turistföreningen 45. Sveriges Hembygdsförbund 46. Dykarna.nu Jag har lagt in varje svar som ett eget svarsinlägg med tanken att lättare kunna samla kommentarer kring olika remissvar (för de som vill kommentera). De som nedan är markerade med "[NT]" är inbjudna att komma in med svar, men inte gjort det. På slutet har jag försökt göra en summering av alla intressanta kommentarer för er som inte orkar läsa alla svar. Notera: Jag har tagit bort all formalia, så som: närvarnade vid föredragning, datum, regeringskansliets diarienummer, onödiga rubriker, mm – dock sparat diarenummer (där så finns) för de som eventuellt vill söka efter orginaldokument. Vidare så har jag varit tvungen att skanna in texten, eftersom de inte vill lämna ut svaren i digitalt format, vilket självklart lämnar möjlighet för fel i texten (ex: "rn" till "m", "å" till "a", mm). Dyk Väl! Pär Ahlgren
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |