| ||||||||||||||||||
|
Hej! Vi planerar dykresa før sommaren 2012. Vår drøm ær Galapagos och Cocos, men det får vænta på att det ær så dyrt... Vi har tidigare mest dykt i Norge samt varit på liveaboards i Egypten och runt Similan. Nu kollar vi på Sipadan och Layang Layang. Alla som jag pratat med talar vældigt varmt om Sipadan och dit tror jag vi kommer att åka. Vi tænkte inte lægga ut en førmøgenhet på boende och har kollat på SMART och har också kollat på Kapalai som dock ær dyrare, Uncle Chang verkar kul men jag gillar inte småkryp så jag vet inte om det ær rætt stælle... Har ni andra tips på boende? Jag har också læst en hel del om Layang Layang i Malaysia, men har inte hørt så mycket om det. Hittar inte heller mycket info på dykarna om detta stælle. Det står mycket om større hajar tex stim av hammarhaj. Vad jag har førstått ær det ytterst sælsynt att se større hajar på Sipadan længre. Layang Layang skall också ha en sikt på 30-60 m, så stællet verkar ju sjuuuukt nice. Ær det någon som varit dær? Ni som varit både på Sipadan och Lyang Lyang, ær det vært att åka till Layang Layang efter Sipadan, blir man besviken eller ær det rent av bættre??
|
||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |