| |||||||||||||||||||||||||||
|
"Som jag förstått det så får flaskan utsättas för 100% syre efter att den syretvättats. När den väl tvättats så märks dem med en dekal med datumstämpel som intygar att flaskan är redo för 100% syre. Men om jag sedan går hem till grannen och fyller flaskan i en mindre bensindriven kompressor där kanske inte luften har samma kvalité som hos ett dykcenter. Är det sedan okej att lämna in denna flaska för fyllning av 100% syre igen? Hur vet den som fyller flaskan att den verkligen är redo för 100% förutom ett litet klistermärke?" Nej, om du fyller "fulluft" (alltså luft som inte är dubbelfiltrerad) så ska flaskan och kranen tvättas innan du fyller 100% syrgas igen. Det finns däremot inget som vare sig hindrar dig från att göra så och det finns inget sätt att egentligen veta att du gjort det. Det enda sättet är att du som flaskägare förstår varför du inte ska göra det. När jag fyller syre i din flaska så har jag ingen chans att veta vad som hänt med den. Har jag anledning att misstänka att det är något "skumt" så kommer jag att neka att fylla men annars så. /Tomas |
|||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |