| |||
|
Tjenare ! Har haft ett långdraget problem under sommaren. Det har pågått sedan Maj/Juni. Har varit väldigt täppt i min näsa samt örongångar. Har haft väldigt svårt & i stort sett omöjligt att tryckutjämna. Det är problem med båda öronen men mest så är det mitt vänstra som krånglar. Har aldrig varit snabb på att kunna tryckutjämna men så här krångligt har det inte varit förut. Känns som man hela tiden har lock för öronen som inte vill släppa. I början gick det ju att lösa med hjälp av Otrivin så att det släppte för stunden, men i och med att man endast kan köra detta under några veckor då det annars får motsatt effekt. Stundtals kan jag utjämna men sen så blir det tätt igen & så håller det på hela tiden. De gånger jag dykt under Juli/Augusti så har det tagit väldigt mycket kraft att tryckutjämna. Fått kämpa för att komma ner. När jag väl passerat 10 meter så funkar allt kanon både gällande dyket samt uppstigning. Har varit i kontakt med Sjukvården sedan början av Juli & har fått testa olika medel mot ev Allergi osv. Bland annat så har jag provat: 1. Rhinocort (Funkar men slutar jag så blir det täppt igen) Går ju också bara att använda i 30 Dagar. 2. Loratadin Actavis (Kände ingen större skillnad, testade i 5 dagar enl anvisning från läkare.) 3. Prednisolon (Åt dessa i 10 dagar & kände väl lite lättnad av täthet men det försvann när jag slutade att äta dessa) Kör sedan 2 veckor på Rhinocort Aqua som har varit det som funkat bäst. Ska ha ett samtal med min Läkare imorgon ang fortsatta behandlingar & om man ev ska vidare till Öron/Näsa/Hals. Är riktigt less på allt detta strul. Är det nån som har något råd eller som varit med om liknande. Eller bör jag ta kontakt med en Läkare som har mer koll på dykmedicin, isåfall vart vänder jag mig.
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |