| ||||||||||||||||||||||||||||||
|
Min uppfattning baseras mestadels på Nordic Blöt ringsystem. Eventuellt finns det bättre ringsystem, det vet jag inte, men NB ringsystem som jag sett passar endast i soptunnan (jag tror att NB numera har kommit med en uppgradering den vet jag dock inget om). Många hävdar i sten att de är jätte bra även fast att de blir blöta var och vartannat dyk (jag kan inte förstå vad som kan vara bra då man blir blöt?). Nej, skaffa torrisar med latex manchett så är du garanterat torr alla dyk oavsett om du gör 1 eller 200dyk per år. Sen så är det bara en fråga om lite övning så går det hur lätt som helst att ta på handskar med latextätning helt på egen hand. Värme är inget problem, det är bara att välja ett par thinsulate innervantar med lång och dubbelvikt mudd. De säljs ofta på stormarknader osv för typ 30kr paret (dock ska man inte för det priset vara så säker att man får thinsulate annat än en liten liten bit, men de brukar hålla ganska varmt ändå). //Micke
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |