Namn: Lösen:

Typgodkännandet luftflaskor från Tyskland

(Läst 780 gånger)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Hej,

vi har tre luftflaskor som vi köpte och använde i Tyskland och som är godkännt i Tyskland upp till 200/232 bar. De har tidigare provtryckts i Tyskland och genomgått tidigare undersökningen där utan problem.
Nu var det dags att göra ny provtryckning och revision och vi trodde att det är så enkelt som i Tyskland. Men det är det inte.
Enligt information från Spiromec är de inte typgodkännt i Sverige och får inte användas här. Jag kan inte tror det eftersom minst en av de är köpt för 5 år sedan och har CE-märkning och borde vara ok i hela Europa. Det som saknas är väl något nummer på flaskorna enligt informationen som vi fick från dykaffären som sköter kontakt med Spiromec.

Jag har sett flera inlägg ang. detta men förlora mig i alla trådar och hittar inte rätt information ang. detta.

Är det någon som kan säger vad som gäller och om det är möjlig att får typgodkännandet på något vis. Det vore tråkig att vi måste köpa tre nya flaskor bara p.g.a att det saknas något nummer och flaskorna egentligen är ok och skulle klara en provtryckningen/revision i Tyskland.

Tack för all hjälp på förväg.

Hälsnignar
Tanja

Tanja Thiele 2011-12-06 10:18:13
2 postningar

Skrivet av:
Tanja Thiele mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Typgodkännandet luftflaskor från Tyskland Tanja Thiele 2011-12-06 10:18
svara Sv: Typgodkännandet luftflaskor från TysklandKalle Selin2011-12-06 10:22
svara Sv: Sv: Typgodkännandet luftflaskor från TysklandAnders Vilhelmsson2011-12-06 10:36
svara Sv: Sv: Sv: Typgodkännandet luftflaskor från TysklandTanja Thiele2011-12-06 15:14
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Typgodkännandet luftflaskor från TysklandTomas Persson2011-12-06 16:04
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Typgodkännandet luftflaskor från TysklandAnders Vilhelmsson2011-12-06 19:27
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Typgodkännandet luftflaskor från TysklandTomas Persson2011-12-06 22:38
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Typgodkännandet luftflaskor från TysklandAnders Vilhelmsson2011-12-06 16:15

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: