| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Hej När jag var i Egypten i höstas passade jag på att ta ett Nitrox certifikat som heter ProNRC NITROX Lev. II från en organisation som heter NCR-Pro med Colona Divers. Nu verkar det som Colona gått över till PADI när jag kollar deras sid. Certet motsvarar PADI Enriched Air Diver. Jag har bläddrat runt lite i PADI:s kursmaterial. Dock tycker jag boken från NRC är mer pedagogisk upplagd samt fokuserar mer på att använda NITROX som säkerhet i stället för att förlänga bottentiden. Naturliggtvis tas även detta upp som en fördel. Båda böckerna har i princip samm innehåll vilket iofs inte är så konstigt. En stor skillnad är CNR:s tabellsystemet som är mer flexibelt med tabeller för blandningar mellan 28-40% (tror jag det var, har inte tabellen med mig) http://www.pronrc.com/cms/Hem-SE.htm?ID=1&OldID=3 Dock hittar jag inget om ProNRC i Sverige trots att deras sida finns på svenska. ProNRC finns heller inte att välja som cert för sin profil här på dykarna. Är ProNRC så ovanliga. Finns det ett motstånd mot denna organisation eller har dom bara inte lyckats med sin marknadsföring????
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |