| ||||||||||||
|
Hej! Jag startar en ny tråd som fortsättning på min fråga om utrustning för snorkling i Thailand med hela familjen ( jag, fru, två döttrar 10 och 13 år). Nu lite mer specifikt om masken; Jag var på Dykterminalen i Lund och provade bl a Mares X-vision för 595 kr, Mares Kona för 295 kr och X-vision Midi (för barn ) för 595 kr. X-vision kändes oneklingen bra men jag blev trots bra service inte så mycket klokare. Oavsett vilken mask jag eller någon i familjen testade så passade den såtillvida att den utan vidare satt kvar när man satte den på plats och andades in lätt. Jaha, men hur urskiljer man då bra från dålig passform? Om det är så att samma masker passar mig som min 10-åriga dotter verkar det inte finnas något större behov av att verkligen prova s a s in real life. Man talar om 100 % silikon och härdat glas, men det tycks ju alla masker ha och silikon är inte så dyrt. Som lekman kan jag tycka att det ter sig osannolikt att det är materialet som gör prisskillnaden. Men vad är det som egentligen skiljer en dyr mask från en billigare t ex om man jämför Mares Kona med X-vision? Mvh Jesper
|
||||||||||||
Visa alla svar
«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |