| |||
|
Ser mer och mer dykare med luftslangen virad kring halsen och octopussyn i bungy under hakan.Ursprunligen kom detta till för en säker dykning i grottor och kan med fördel användas vid vrakpenetrering. Orsaken var att det alltid inte gick att simma bredvid varandra. Dock sker den mesta dykningen el i sådana miljöer. så varför ??? Säg inte att en panikslagen dykare tar din regg ur munnen därför. för då vill jag veta vem som säger detta och hänvisning till aktuell situation och varför man inte då skulle kunna ta sin egen octopussy. Vid slut på luften situation så har man ordentligt grepp i varandra och simmar lugnt upp till ytan och ögonkontakt så den nödställde känner sig trygg. Longhosen blir då bara en massa slang som kan vara i vägen Själv så har jag vanlig slang på mitt dubbelpaket och longhosen o bungyn får vara hemma ,om jag inte sticker iväg på ngt gruvdyk. Har ngn ett bra argument att ha longhose i vanlig dykning ??? Raul/ som har inget att göra på jobbet
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |