| |||
|
Svarade för ett par veckor sedan på en annons om en flaska 12x232 (knubb). Kom överens om pris och att en vän till mig skulle hämta upp den och lämna pengar. Frid o fröjd. Flaskan hämtades och idag fick jag den. Flaskan ser helt OK ut i skick osv, MEN det är ju en 12x200!! Jag köpte ju en 12x232! Ringde till säljaren. Hans kommentar var: "Jag har inga pengar så köpet kan inte gå tillbaks, dessutom trodde jag det var en 232." "Hur kan du tro det, den är ju stämplad med 200 bar". "Det är ju en knubbtolva, och dom sa att det var en 232". "Ja men snälla du, svarar jag, flasken är ju tydligt stämplad med 200 bar". "Var då?" "Där alla flaskor är stämplade, högt upp och med tydliga tecken". Resten av konversationen från säljarens sida är en radda med allt mer högljudda svordomar och könsord och till slut ett klick i luren. Så, nu sitter jag här med en flaska jag inte vill ha. Jag hyser inga förhoppningar om att komma till något resultat med säljaren. Får väl försöka sälja flaskan på torget, den är ju i bra skick och nyss provtryckt, men det var ju inte den jag behövde. Jag kan ha fördrag med misstag och missförstånd. Det händer oss alla och envar ibland. Men gör man ett misstag så måste man stå för det och kunna rätta till det. Det liknar ap-skit med personer som inte fixar sånt. En lärdom av ovanstående är väl att kolla och dubbelkolla (min kompis som hämtade flaskan är förlåten för att han inte kollade, han är inte dykare, jag borde ha instruerat honom om att kolla). En annan lärdom är att inte alla dykare lär sig nåt på kurserna, regler om flaskmärkning etc ingår ju i alla grundkurser och det ju ganska stor skillnad på siffrorna 200 resp 232.
|
|||
Visa alla svar«TILLBAKA Svara på detta inlägg Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: Svar: |