Joel Karlsson
Medlem nr #23930
39år från Sverige Västernorrlands län

Befinner mig i: Sverige

Senast inloggad 2013-03-13 19:16
Maila


Du måste vara inloggad för att skicka mail!


Dykutbildningar
PADI Open Water Diver


Open Water Diver
Lycksele Sport och Dyk
PADI Advance Open Water Diver


Advance Open Water Diver
Grand coral divers, Thalind Koh Tao

Loggboken
ANTAL LOGGADE DYK: 26
13 timmar 27 min total bottentid
Medeltid: 31 Minuter.
Medeldjup: 14,8 meter.

Visa loggar »
Personligt
Utrustning
Flaskor:
Eurocylinders dubbla 12liters 300bars
Torrdräkt och underställ:
Mares Polarfit med fleeace underställ
Regulator m. Octopus
Aqualung Legend LX Supreme ACD(regulator x2)
Aqualung Titan LX(Octopus)
Instrument
Suunto D9 dykdatorklocka m. trycksändare
Suunto Djupmätare och Kompass
Knappmanometer på 1:a steget
Mask, Snorkel & Fenor
NOC Framless Mask
NOC Twindry Snorkel
Flex Pro Hälremsfenor
Vinge och Platta
OMS Vinge lyftkraft 94lb(ca 44kg)
NOC Rostfri platta med harmness
Övriga Tillbehör
SMB Halvsluten ytboj
Agir lugh 9(35watt) dyklampa
Tjenare! namnet var Joel karlsson! Bor strax söder om Sundsvall, min ålder ökar år för år så för att se åldern titta till vänster ;) Jag började dyka som 19åring då jag fick möjligheter att ta open water till ett rabaterat pris via militären(Boden), Gjorde mina första basängdyk i arvidsjaur sedan bar det av emot Brønnøysund som ligger i norge för att göra uppdyket, vid detta tillfälle förstod jag att dykning kommer att bli en del av min livsstil :) Ett år senare fick jag möjligheten att åka till koh tao i thailand, där jag tog mitt andra cert, Advance open water. ett år senare var det dax igen, jag for till Nya Zeeland för att backpacka i 6månader. där dök jag på otroligt fina naturdyk som "Poor Knights islands" och vrakdyk så som "HMSNZ Cantebury" och greenpeace flaggskepp "Rainbow Warrior"(1985). efter denna resa insåg jag att jag måste skaffa egen utrustning för att få mera av dykning, nu idag hösten 2010 skaffade jag mig en rejäl dykutrustning. planerna är att jag ska dyka så mycket i Sverige och Norge som möjligt och ibland åka utomlands för tropiska dyk :)