Dyk nr: 57, Galven (Isdyk)
Första dyket i Galven. och förmodligen oxå det sista.... Väldigt dålig sikt! Mycket järnhaltigt vatten så vattnet var rostbrunt och väldigt mörkt.
När vi gick ner sken solen och det var ca 5-7 minusgrader i luften.
Henkes regg ville inte gå nå luft till en början, den var väl blöt från förra helgen och hade tjälat men jag hade en termos hetvatten med så vi slog i en liten skvätt i reggen så kom den igång, fort ner med den under vattnet sen fortlöpte dyket problem fritt. Jag började frysa lite om fingrarna efter ca en kvart.
Det var mitt första dyk med min nya NDiver Cortex torrdräkt. Underbar att dyka i!
Frös inte om kroppen trots att jag bara hade jakt understället och sedan fleece understället under dräkten. Ska inhandla ett riktigt underställ när jag får råd!

