Dyk nr: 58, Ån ovanför viksjön


DYKARE :
PARKAMRAT :
Henric Olsson  
DATUM :
2005-04-11
MAXDJUP :
5 meter
DYKTID :
40 minuter
VISAD :
405 ggr

Årets första isfria dyk.
Vi packade prylarna i skottkärror för att sedan skjutsa allt över flera åkrar ner till sjön. men va gör man inte för att komma i plurret.
Sikten var över förväntan, men dock inte bra. Man tycker inte att det strömma mycket där men det är jobbigt om man måste simma en liten bit uppströms.
Henke testade sin kamera.
Jag testade mitt nya underställ, det var riktigt varmt men tog lite stor plats i torrdräkten, vart lite trångt. Testade även torrhandskarna men jag fick det ej tätt i handlederna så det fick bli gamla hederliga våtisarna.
Vi dök in i öppningen till en bäverhydda, det var grävt långt in i backen så vi vände snart nog, ville inte råka i fight med en elak bäver där under marken!!

Totalt sett, ett jobbigt dyk, mer ansträngande än avslappnande!