Dyk nr: 65, Stokkoya Norge (Vraket Moy)


DYKARE :
PARKAMRAT :
Lennart Larsson  
DATUM :
2005-05-21
MAXDJUP :
39 meter
DYKTID :
28 minuter
VISAD :
514 ggr

Klicka för förstoring

Till album »

Resans sista dyk blev på Moy igen.
Lika suverän sikt även detta dyk och nu hann jag se mer av fartyget.
Vi simmade från fören och bakåt och längst bak hängde fartyget över klippkanten så vi kunde simma under hela skeppet och titta upp på styrhytten och bryggan. OTROLIGT MÄKTIGT!!!!
Mängder med fisk och skaldjur på botten bredvid båten.
Detta var det bästa dyk jag gjort i hela mitt liv och det fick vi som avslutning på resan, kan det bli bättre... Nej, knappast!
Jag kan varmt rekomendera Stokkoya och Moy!!
Vi har redan bokat resa här till nästa vår igen så då kommer vi tillbaka!!