Dyk nr: 308, Inre hamnen Visby


DYKARE :
PARKAMRAT :
DATUM :
2011-12-31
MAXDJUP :
6 meter
DYKTID :
45 minuter
VATTENTEMP :
4 grader
SIKT :
1 meter
VISAD :
661 ggr

GDKs nyårsdyk i Visby hamn.
Vi började dyket som en triss vilket funkade så där i en meter sikt. Per hade ätit mycket julmat och ökat på sin flytkraft mer än väntat och fick följdaktligen ett uppflyt efter 15 minuter. Per gav upp medan jag och Robert strosade vidare över den sunkiga botten. Efter 45 minuter av gammla kundvagnar och cykellik tyckte jag att det fick vara nog och tummade dyket vilket var tur visade det sig. Vi var halvvägs ut i östersjön och fick oss ett rejält ytsimm att avsluta året med.

Parkamraters loggar:
Robert Kingfors - Inre hamnen, Visby