Dyk nr: 897, Midsommarviken, Göteborg
Acklimatisering från Norge och båtpremiär med Sami som buddy. Havet låg platt och det var tumlare i alla väderstreck när vi gick ut till Vinga. Vi ankrade i midsommarviken och jag började med att montera anoderna som missades inför sjösättningen. På propellern gick det fint men till köljärnet sumpade jag en mutter och fick ge upp. Sikten var helt Ok, ändå tappade Sami bort sig direkt och fick bli hämtad på ytan. Vi såg simpa, kammusslor några nakensnäckor/ägg, krusbär, mycket maneter och ett fiskedrag. Sami öppnade en tom tina som nog förlorats.
Starttid: 11:47
Medeldjup: 15,3 m.
Flaska: 10x300, Luft 23%, 247/21 bar.
Väder: Grått, stiltje, 14° i luften, 15° i ytvattnet.
Dräkt: Torrdräkt, underställ 200 g, underställs-T-shirt+tröja+långkalsonger, tights, mjukbyxor, sockar, Hestra innervantar & liners, 5,7+5,7+1,8 kg bly.
Övrigt: Gamla BCD:n & GoPro13, nya kamerariggen.

