Dyk nr: 38, Advancekurs Skidtjärn
Advance kursens nattdyk.
Vi bestämde att vi skulle simma rakt ut sedan vika vänster tillbaka in till land. Vi gick ner och tog kursen rakt up och började simma. Men det tog bara någon minut så hade jag dragit till höger och fick räta upp kursen. Nästa gång jag tittade på kompassen hade jag dragit till höger igen så jag styrde upp kursen en andra gång.....å så höll vi på tills vi var inne i land på höger sidan! Då gjorde jag en ytkontroll och såg vad galet vi var. Tog riktning rakt ut i sjön, gick ner och började simma....nu med kompassen framme hela tiden. Efter ett tag blev det allt djupare och allt kallare och Lennart jag dök med dök i shorty dräkt så han frös och ville gå upp så vi gjorde detta. Till min förvåning var vi Långt ut i sjön så det blev ett ytsim på ca 2-300 meter! Gissa om Lasse och de andra pikade oss för vår navigering!
Jaja, rätt kul dyk ändå! Vi såg Mängder med abborrar som sov med stjärten nedsjunken i "gräsmattan" som är i skidtjärn. Tog några rättså bra bilder.

