Dyk nr: 41, Bornasen
DYKARE :
PARKAMRAT :
Henric Olsson
DATUM :
2004-08-13
MAXDJUP :
20 meter
DYKTID :
52 minuter
Mitt första dyk som advanced dykare. Kändes inte så värst annorlunda än som vanlig Open Water dykare! =)
Det var kallt som f*n! 3 grader i vattnet som kallast. Redan vid ca 7 meter blev det kallt. Dök lite till vänster om bryggan vid vindskyddet, ut mot mitten sen vek vi 90 grader vänster. Där kom vi ner på vårt maxdjup och sikten blev radikalt sämre. Mellan 19-20 meter riktigt dålig!
Annars riktigt bra sikt. När vi steg ifrån djupet och låg på ca 3-4 meter så kom en stor öring på ca 2 kg och gled förbi på 2 meters håll. Mäktigt!
Sen simmade vi längs land på vägen tillbaka och hittade några drag.
Kul dyk trots kylan på djupet. Ytvattnet värmde gott när vi kom upp igen!

