Dyk nr: 43, Lilljungfrun (S. Hamns skärgård)


DYKARE :
PARKAMRAT :
Henric Olsson & Christer Edvinsson  
DATUM :
2004-08-15
MAXDJUP :
25 meter
DYKTID :
52 minuter

Mitt första vrakdyk blev en överaskande trevlig upplevelse!
Varmt och gott i vattnet, bra sikt ner till runt 20 meter där det övergick till soppa.
Vraket var mer likt en båt än vad jag hade trott. Hade fått beskrivningar som, brädhög, som liknelse.
Större än väntat var det oxå och mycket fisk i och under vrakdelarna. Mest vad vi tror är Gös men oxå fina Abborrar.
Dit åker jag gärna en gång till!
Skit skoj!! Kanon väder hade vi oxå! Så där gjorde ni bort er Pelle och Micke som inte var med! =)
Vart bara jag, Henke och Christer!