Dyk nr: 47, Loftsjön
DYKARE :
PARKAMRAT :
Henric Olsson
DATUM :
2004-09-26
MAXDJUP :
22 meter
DYKTID :
37 minuter
Första dyket med dykdatorn efter inlämningen. Den startade då Henkes visade 5,5m och då visade min 4,5 och gick således en meter fel hela dyket. Jag får nog investera i en M1:a nå tag!
Min manometer nål sjönk ca 30bar vid varje inandning för att sedan stiga tillbaka till rätt läge nån sekund efter. Detta hände vid varje andetag. När jag skulle montera isär prylarna upptäckte jag att jag bara öppnat kranen ett halvt varv! Jaja... gick å dyka så å!
Vid återsimmningen hade jag problem med mitt trim, huvet ville sjunka hela tiden och fötterna flyta till ytan! Fick simma å kompensera det hela tiden så det vart rätt jobbigt!
Lite ringrostig tror jag! =) Måste dyka oftare!
Över och ut!

