Dyk nr: 51, Bornasen


DYKARE :
PARKAMRAT :
Henric Olsson  
DATUM :
2004-10-17
MAXDJUP :
18 meter
DYKTID :
28 minuter

Provdök min nybyggda kanister lampa.
Gick väl sådär...
Den lyste hela dyket, å så den lyste sen!! Kanonbra ljus gav den. 10 graders spridning.
Nu till den något mer negativa sidan... Den tog in rejält med vatten i batterikanistern och även lamphuset tog in vatten när vi kom ner på 10 meters djup.
Har kollat olika varianter för att få den tät nu, jag ska prova att limma dit frontglaset med silicon eller nåt.
Batterikanistern har jag nog fått tät genom att flyta oringen så att den klämmer mot änden på rostfria röret.

Vi såg ett Mycket märkligt spår detta dyk! Såg ut som minkspår. började på runt 15 meters djup och vi följde det ända upp till 3 meter. Jag och Henke diskuterade ved det kan ha vart som gjort detta spår men ingen av oss har kommit på nån förklaring!!
Jag filmade två filmsekvenser på spåret oxå. Måste försöka få tag på nån som kan tänkas veta.