Dyk nr: 52, Bornasen
DYKARE :
PARKAMRAT :
Henric Olsson
DATUM :
2004-10-24
MAXDJUP :
18 meter
DYKTID :
45 minuter
Andra provdyket med hemmabygda lampan. Den här gången var den heltät!! Å lyste som fan! Jag limmade glaset i fram med cilicon och på batterikanistern flyttade jag en oring så att den tätade mot änden på röret när jag pressade igen excenterlåsen. Knäpp tätt!
Bra kallt i vattnet. 3 grader på 18meter. Kanske 5-7 på ytan.
Jag testade masktömmning med av å påtagning på kanske 4 meters djup, kul å se hur man reagerar med den plötsliga kylan i ansiktet. Det gick problemfritt.
Kul kul dyk! Duggade å var ganska kallt i luften.

