Gatumålningar ska locka dykare och mässbesökare
Publicerad den 13 mars 2008 (Läst 3 453 gånger.)
Inför Vildmarksmässan 14-16 mars i Stockholm gör Sveriges Dykbransch en gerillakampanj och målar dykare som vägmarkeringar för att locka besökare till Diving Village som är en del av Vildmarksmässan i Älvsjö.
Diving Village är en del av Vildmarksmässan och består av en mängd olika utställare inom dykning. För att locka fler besökare ut till mässan i Älvsjö, särskilt dykintresserade, gör man en gerillakampanj där man schablonmålar vita dykare som vägmarkeringar. Precis som
symbolerna för gång- och cykelbana har man tagit fram en dykare men med en pil som pekar mot närmaste vatten. Under symbolen med dykaren finns texten ”www.börjadyka.nu”
Vägmarkeringarna är målade med en temporär färg som lätt går bort och som försvinner vid regn.
På webbplatsen www.börjadyka.nu öppnas ett kampanjfönster med all information om mässan, helgens program samt alla utställare.
Sedan tidigare har Sveriges Dykbransch skapat webbplatsen www.börjadyka.nu där man som konsument lätt ska kunna hitta grundläggande information om dykning. Börjadyka.nu är tänkt som en portal man enkelt kan besöka för att få svar på sina frågor. Nästa steg är att hitta ett lokalt dykcenter för att få mer information, gå en utbildning och kunna köpa eller hyra utrustning.
Sveriges Dykbransch är en gemensam intresseorganisation med representanter från bland annat producenter, grossister, distributörer, utbildare samt övriga aktörer inom svensk dykning.
Sveriges Dykbransch är en ny sammanslutning sedan 2004 och består i aktuell form av följande företag: CBM Produkter, Dyk & Resespecialisten, PADI, Scubapro / Uwatec, Stockholmsmässan /
Vildmarksmässan, Dive Sweden, Tidningen DYK och Waterproof.
Gerillakampanjen är framtagen av Miami som även ansvarar för Sveriges Dykbranschs övriga kommunikation och marknadsföring.
Diskutera:
https://www.dykarna.nu/forum/response.asp?id=257141&main_Id=257141&catId=0
Relaterade artiklarTrafikskyltar ska locka dykare och mässbesökareDykarna.nu besökte dykexpo 2002