Namn: Lösen:

Kampanj i "vrakletarnas" namn för fler dykare

Publicerad den 20 januari 2008  (Läst 2 169 gånger.)



Vrakletning ska locka fler att bli dykare
Vrakletning ska locka fler att bli dykare

I samband med SVTs serie Vrakletarna gör Sveriges Dykbransch en affischkampanj. De klarröda affischerna återfinns i skyltfönster hos dykcenter i hela landet. Reklamaffischerna visar den internationella symbolen för vrak (en båt som sjunker i vågor) som ett svart tecken på vit botten med röd ram. Nedanför symbolen står texten "TV-programmet är inget mot verkligheten. Bli vrakletare här." Affischkampanjen är framtagen av Sveriges Dykbransch och www.Börjadyka.nu och görs i samarbete med dykcenter runt om i Sverige.



Relaterade artiklar
Vrakletarna hittade krigsvraket Prinz Adalbert
Gubbaskeppets efterspel
Örört 1600-talsskepp funnet i östersjön
Allt om "vrakletarna"
Kanon från 1500-talet lyfts ur Visby hamn

Taggar: Vrakletarna

Av: Micke Tilja   Tipsa en vän   Dela på facebook   Twittra   Translate    

« Tillbaka     


Tidigare nyheter

Olja väller in över Skånes stränder

2008-01-19
Olja väller in över Skånes stränder
– Vi får räkna med att ett stort antal fåglar kommer att dö, säger räddningschef Bengt-Ove Ohlsson. De närmare 300 kubikmeter tjockolja som i fredags ..»

Oxygène goes Canada!

2008-01-19
Oxygène goes Canada!
PRESSMEDDELANDE Det första nordamerikanska dykcentrat i Oxygène-gruppen är kanadensiska Ocean Quest som har tagit steget in i gruppen. Dykdelen av bolaget ..»

Mask med inbyggd digitalkamera

2008-01-16
Mask med inbyggd digitalkamera
Ett företag i Californien släpper nu en dykmask med inbyggd digitalkamera! Kameran tar bilder med upp till 5 megapixels upplösning och hanterar även videoklipp. ..»

Håll kontakt med dykbåten via textmeddelanden

2008-01-15
Håll kontakt med dykbåten via textmeddelanden
UTC (Underwater Technology Center) har tagit fram en kombinerad dykdator och textsändare för undervattensbruk. Produkten kallas UDI, Underwater Digital ..»
Fler nyheter »Tipsa oss »