Namn: Lösen:

Alladin tec frågor: mac, deko, konservatism

(Läst 865 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej har precis fått en ny fin tec 2g i present. Och har genast ett par frågor.

1. Är det någon som fått igång synkningen på mac och i sådana fall vilken ir-dongle använde ni och villka drivers.

2. tycker att "plan" läget är VÄÄLDIGT konservativt. Vid no deko dyk till 33 meter ger den mig 6 min bottentid vid n32%. Har för mig att jag brukar göra betydligt längre dyk enligt tabellerna.

3. någon som förstår hur man skall utläsa deko informationen om man planerat deko dyk. Ja jag har läst manualen i den står: "Aladin calculates the decompresion information for this set bottom time". Dock står ingenting om hur man skall tolka den. i displayes står <deco 1: 9m 16> Betyder det att datorn tycker jag skall göra 16 min på 9m? i sådana fall är plan läget inte mycket att ha! Men jag antar att det bara är jag som fått allt om bakfoten.

Well well skall nog fortsätta att planera djupare dyk med fina runtimes i förväg men det vore ju praktiskt om man hade en dator som lyckas göra något sånär vettiga dekoplaner om man skulle behöva det.

Thomas Olofsson
Thomas Olofsson 2007-09-17 00:09:06
180 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Alladin tec frågor: mac, deko, konservatism Thomas Olofsson 2007-09-17 00:09
svara Sv: Alladin tec frågor: mac, deko, konservatismMattias Bååth2007-09-17 00:36
svara Sv: Sv: Alladin tec frågor: mac, deko, konservatismThomas Thernström2007-09-17 10:34
svara Sv: Alladin tec frågor: mac, deko, konservatismMark Dougherty2007-09-17 12:27

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: