Angående boken Oxygen vid dykeriolycksfall.
(Läst 478 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Under min tid som förbundsläkare vid Svenska sportdykarförbundet publicerades boken Oxygen vid dykeriolycksfall i samarbete med Karlskoga SDK. Boken gavs ut med SSDF som utgivare och fick internationellt boknummer ISBN 978-91-977422-6-9. Meningen var att boken skulle komma alla dykare tillgodo till ett lågt pris oberoende av hur eller var man dök och både Karlskoga SDK och jag efterskänkte våra royalty till SSDF. Tyvärr har det blivit så att boken inte marknadsförs på ett sådant sätt att den blir sökbar på webben. Den finns att beställa via SSDF-webbutik, men den som på webben söker på ”Oxygen vid dykeriolycksfall” får en massa andra träffar, som i och för sig kan vara bra, men man når inte den samlade information som finns i boken.
Jag har påtalat detta för SSDF, som förklarar att man för närvarande inte har möjlighet att ändra på förhållandena så att boken blir sökbar på webben. Man menar att alla intresserade kan öppna ett konto hos ssdf.se och sedan därifrån beställa boken. Problemet är ju att man då måste känna till att boken finns och var den finns.
För att råda bot på detta gör jag nu detta inlägg på dykarna.nu och hoppas att boken får god spridning.
|
|
Hans Örnhagen | 2026-03-30 17:17 |
| Mattias Robertsson | 2026-03-31 12:27 | |
| Claes Ödman | 2026-04-07 12:50 | |
| Hans Örnhagen | 2026-04-07 17:16 | |
| Johan Pettersson | 2026-04-08 08:49 | |
| Claes Ödman | Idag kl: 13:38 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: